hemmagjord banana split och chokladsås


(som ni kan se så försökte jag göra ett "M" som i Mattias men det gick inte så bra xD )

den vart supergod och den var jätte enkel att göra!

jag började med att göra chokladsåsen.
1 dl vatten
1 dl kakao
1 dl socker

blanda ihop dessa tre till en sås och låt den koka upp. sjud sedan i 5 minuter på låg värme. rör om då och då. när såsen är klar så ska den vara svart och blank.

det som behövs till själva banana spliten är:
banan, grädde, chokladbitar och glass

därefter skalade jag bananen och la den på en tallrik. där efter började jag forma glasskulor på bästa möjliga sätt, alltså i en skål med två skedar. jag gjorde 4 stycken som jag sedan la "framför" och "bakom" bananen. därefter satt jag lite grädde (vispad) på (toppen av bananen i detta fall) bananen. slängde på lite chokladbitar och därefter hällde jag såsen över allt.

men det är bara att låta fantasin flöda! :)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0