måste göra något åt det

jag har testat en massa för att få mitt hår att se sådär oemotståndligt ut och vissa saker har varit en besvikelse så nu tänkte jag ta och tycka till om 2 saker som jag senast har provat och ena av dom två känner ni nog igen!

första saken jag testade var te i håret som till min egen förvåning funkade utmärkt för mig. mitt hår blev jätte fint och luktade jätte gott och det gav mig en skön upplevelse med tanke på mitt hår som jag älskar!
te i håret = suverän idé! HISSA!

det andra är att jag läste på någon mode/frisörs tips sida att man kunde duscha håret med shampoo 2 gånger för att få ut ett bättre resultat. men vet ni! testa inte det för iallafall mina hårtoppar har tagit stryk som bara den och nu letar jag i desperata behov efter en hemkur som kan fixa mitt hår igen. genom att använda sig utav shampoo 2 gånger under samma dusch är lika med ett dåligt val eftersom att shampoot tar bort de nödvändiga oljorna som vi har i håret som skyddar vårat hår. mindre shampoo vid varje dusch från och med nu!
shampoo 2 gånger under samma dusch = flopp! DISSA!


men nu har jag nog hittat en annan sak jag ska testa och det är nämligen detta;

Inpackning med olivolja -Orsaken till torrt hår är brist på oljor. Den enklaste effektiva inpackningen behöver därför inte innehålla något mer än en vegetabilisk olja. Ställ ner en flaska olivolja i varmt vatten så att oljan blir lätt att massera in. Massera in ordentligt av olivoljan i håret och linda en handduk runt håret. Låt det verka en timme. Oljan kan sedan tvättas bort genom att massera in schampo direkt i håret. När schampot tvättats ur masseras håret ordentligt med en handduk. Eftersom håret fortfarande kommer vara oljigt är det bra att göra inpackningen en kväll när man inte ska göra något särskilt. Efter några timmar eller morgonen därpå har det sista av oljan sugits upp.



hitta detta på en blogg så nu är det dags att prova på något nytt igen och det fixar jag imorn på kvällen och nu hoppas jag verkligen att håret blir sig själv igen! vill helst spara så långt hår som möjligt fast än jag ska till frissan inom en snar framtid! ;)  

PUSS!

Kommentarer
Postat av: rebeckajohansson¤

man ska visst använda schapoo två gånger under en dusch ;)

första tar bort SMUTS osv från håret och den andra gången man schaponerar så gör den var den ska göra, tex. ta bort slitage, skydda håret, osv. beror även helt på vad man har för schampo ;)

2011-05-06 @ 12:31:23
URL: http://rebeckajoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0