att föräldrar kan vara så omväxlande

det är rätt sjukt men det är väl för att jag får för det mesta alltid höra orden "du får vänta tills du är 18" helst ifrån min mamma. jag får typ göra allt för min pappa men visst det är både bra och dåligt med detta och jag har väl tur att jag har en släng utav dom båda två :)

men som till exempel så har jag velat tatuera mig en längre tid och pierca naveln och såna saker som mina föräldrar är en viss del emot. men nu har det gått ett tag eller ja, jag har väl piercat mig engång varje år i 3års tid nu. först näsan, efter det navel och nu har jag även i läppen nog för att förra året så piercade jag mig utan en morgon kom min mamma och väckte mig för att jag, Jennifer och Örjan skulle på mission och det var ju det här med att tatuera sig. fattar fortfarande inte hur min mamma gick med på det till slut? men jag är fortfarande jätte nöjd över den och det bästa är att jag får välja vilka jag vill visa den till (y)

näsan och naveln fick jag när jag bodde i Kiruna eller ja, Jukkasjärvi med min pappa och för honom fick jag göra dom båda men inte för mamma så jag berättade ingenting för henne och vi träffades ju inte så ofta då som vi gör nu men hon fick ju syn på dom någongång och jag vet inte om jag kan kalla dom ögonblicken för något roligt, dock så skrattar jag åt det nu :D

men jag blev chockad när min mamma lovade mig att jag skulle få göra hål i läppen bara för att jag höll på att trycka själv (dum som jag var).

ja och nu är det såhär att jag vill fixa hål i tungan och en "syster"-taturing, alltså ha en likadan eller något åt det hållet med min älskade syster Josefn. men vad får jag och hon för svar? "när ni blir 18 så får ni göra precis vad ni vill!" haha ja, jag vet inte vad jag ska säga. kommer jag att få en innan eller får jag vänta tills jag är 18år?
dock är min farsa också emot att jag ska skaffa mig en men vem vet, jag hinner kanske ångra mig? visst jag är rätt så lätt att övertala nog för att det gäller vissa saker men annars är jag svin envis och skiter i någon annans åsikt för att jag vet att min är den rätta ;) sedan så bryr jag mig inte så mycket om vad mina föräldrar säger om just detta heller så det är ingen idé att lyssna på dom xD





nepp jag har inte ångrat mig än så länge, dock så är detta inte min men jag har min på samma ställe fast på andra sidan! :)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0