syskonkärlek är det hemliga ordet!

Kom på när jag kollade igenom min mobil, alltså mina bilder att jag har missat att blogga om en sak, eller iallafall glömt att lägg aupp en bild på detta konstverk som kallas för en installation.
När esv började i tisdags så fick vi börja med att skriva på en lapp om någon/något vi verkligen gillar/älskar och gissa vad jag valde? Joi jag valde den mest älskade personen på denna jord, nämligen;

din sötsak!

Jag skrev om min kära lillasyster Josefin. Vi skulle även skriva en förklaring till varför vi valde just detta och min förklaring var i stilen med; Hon betyder verkligen allt för mig eller något sånt.
Sedan fick vi gå in i blackbox med dom här instruktionerna; "Ni ska göra en installation av de sakerna som ligger där inne på stolarna, även stolen och ni får använda er utav endast EN sak till". Vi hade 10 minuter på oss och det vi fick var detta; En stol, ett äpple och en bit snöre. Det var svårt men det gick rätt fort och såhär blev min;

Fin va? - Jag har gjort den alldeles själv :))

Sedan skulle vi ge alla andras en titel, det vi trodde att det betydde och när det var klart fick vi välja en av lapparna och sedan skulle vi para ihop oss med en person som hade en lapp som betydde samma sak, eller åtminsone nästan :)
Jag fick vara med Agnes, jag hade; "Bunden kärlek" och hon hade; "kärleksband" tror jag(?). Aja, vi skulle iallafall berätta om sin egen installation och läsa upp titeln som passade bäst till den.

Min förklaring till det hela var i stilen med; "Det röda äpplet symboliserar kärlek, samt det lilla hjärtat som förtydligade ordet kärlek, något som är mellan mig och min syster. Sedan tråden är bunden runt står för att vi är tighta tillsammans". Ja, det var nog så jag sa det :)JAg tyckte det var bra gjort och väldigt fint gjort av en musik estetare!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0