aldrig mer opera!

Idag skulle alla Es1;or från skvadern till ton huset eller vad det nu heter och lyssna/kolla på den opera klockan 19.00 och jag kan då säga rakt ut att jag inte gillar opera! Somnade och blev väckt med världens ryck bara för att dom sköt med en knallpistol, det var inte nice kan jag säga! Men något som var nice var att ha med sig en fanta exotic och tre stycken kinder maxi! ;) hehe.

Men innan det så var det ju förstås skola och dagen gick rätt så fort fast det inte kändes som det. Men vi hade iallafall esv (estetisk verksamhet) och vi blev indelade i 5 grupper (?) och så fick varje grupp ta en lapp och på man skulle fixa ihop det som stod på lappen och Kajsa drog våran lapp och förstås den fetaste (!) så vi fick den svåraste kan jag säga, nämligen installation. Installation är en sak som man inte få använda teater med människor, alltså ingen performance, vi fick inte sitta på en "scen" och spela upp med några instrument, nej! Eller några andra simpla grejer så vi tog och gjorde en runda. Glömde att berätta om att allas "historia" skulle handla om rödluvan och den känner nog dom flesta till :)

Så vi gjorde en runda som sagt. Allt började med att vi tog tag i det hela, hur ljuset skulle vara, vilka ljud som skulle vara med och såna saker och sedan ställde vi iordning allting i blackbox. Först i början tog vi ett blommiga tyger och la på golvet och sedan en "gräsmatta" av sånt där fejk gräs som skulle symbolisera skogen hon går igenom för att komma till sin farmor och medan alla gick där så spelade Maja upp fågel ljud som alla hade försökt få till så fint. Efter ena hörnet så kom man in till farmors hus där vargen låg och sov. Så vi tog några filtar och såna saker som kunde se ut som en tjock varg som låg i sängen istället för farmor, samt att jag spelade in snarkningar på min mobil som jag la in under filten så att det lät som att vargen sov. Sedan kom alla till ängen igen eftersom att allt gick runt i en cirkel. På ängen låg vargen med "blod" på magen eftersom att jägaren hade räddat rödluvan och farmor och stoppat in massa sten i vargen när han låg och sov. Så slutade våran runda + att Kajsa spelade gitarr under hela rundan. Allt blev rätt bra fastän vi bara hade en timme på oss typ, hade vi haft längre tid så hade allt blivit mycket bättre OCH om någon av oss visste vad installation är ifrån början. Ingen visste om att det fanns, lite roligt att testa på nya saker ändå, älskar estet på skvader! ;)

Yes så gick det till :) Efter det skulle jag gå på ett lunch pass och jag hade bestämt mig för afrodans som dom flesta av er vet men det blev inget av det så det fick bli yoga istället men det gjorde inte så mycket, det var skönt iallafall. Fast det hade varit roligare med afrodans, så nästa gång blir det av! :)



Vet ni? I mitt nästa inlägg ska jag skriva om några små idéer som jag har, så checka in liiite senare! ;)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0