Irriterande

Det finns inte mycket men det finns en del.

Det finns killar som plattar håret utan att någon anser att det är fel.
- Jag är nog inte den enda som tycker att det är en "tjejgrej", killar ska inte hålla på med plattänger, det låter fel om dom säger att dom sitter och plattar håret med t.ex. brorsan sin. Och när man väl säger sin åsikt om det men helt klart får dom säga sin också men jag tycker iallafall att det är en omanlig grej. Det finns en hel del anledningar till enligt mig men jag har även annat att skriva om.

Spotify och sin reklam.
- I denna "sak" är jag nog inte heller ensam om. När man sitter där och lyssnar på sin spellista och man måste höra klart låten man lyssnar på och låten efter råkar vara ännu bättre som man också absolut måste lyssna på och när väl den första låten börjar gå mot slutet och blir tyst så börjar den där jävla reklamen som man säkert har hört flera tusentals gånger, inte ens att överdriva, det är så. Kan man inte få välja om man vill höra den där reklamen istället för det hade varit ett stort plus.

Killar/tjejer som skriver/ringer hela tiden fast dom inte får ett svar.
- Det är också en sak jag irriterar mig på, dom borde ju fatta att man inte vill att dom ska skriva eller ringa eftersom att man inte svarar på dom första 10-15 smsen eller när dom ringer ungefär lika många gånger. Det verkar finnas många som är "besatt" av en annan person fast dom kanske bara har pratat engång. Dom flesta jag och säkert fler andra har problem med är att man har stött på någon människa på stan t.ex på fyllan dom verkar som tro att det kan bli något bara sådär bara för att dom kanske tycker; wow en snygg tjej, henne måste jag ha! Nej, dissen till dom grabbarna/tjejerna!

Själviska lärare.
- På min skola finns det en lärare som säkert alla hatar riktigt rejält eftersom att hon sänker alla elevers betyg som nu går i 9an ifrån det vi hade i 8an bara för att på proven vi nu har haft i 9an inte är skriven på det sättet hon vill, man kan knappast tänka precis likadant. Fast man beskriver på så sätt att man ska kunna få rätt för det man skriver så får man inte det för henne bara för att det inte var så hon tänkte det. Okej, visst, alla lärare är annorlunda men bara för att våran förra lärare var tvungen att byta jobb bara för att hon skulle komma och förstöra lyckan (fast det egentligen bara var för att hon hade jobbat fler år som lärare).

Tidigt upp för skolan och sluta sent pga "långa" raster och läxor på fritiden.
- Visst är det skönt med långa raster men hellre så har jag kortare raster och slutar tidigare för jag vill inte tillbringa hela mitt liv i skolan. Fast vi har långa dagar och lektioner så det räcker så ska man ändå ha dom där läxorna, men hallå vart tog fritiden vägen?! Tre olika läxor och hela veckan blir att sitta hemma och plugga eller iallafall nästan, det beror väl på vad det handlar om. Och ledigheten blir bara mindre hela tiden känns det som. Nej, utan diss till läxor och långa skoldagar!  

Det är bara en del jag stör mig på men det finns för lite tid till att fortsätta skriva för jag måste hinna med en del innan jag går och lägger mig så ha det bäst, pusshejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0