tandkräm = finnmedel?

Det har gått runt många spekulationer om huruvida bra tandkräm tar bort finnar och minskar svullnaden. Många hävdar att detta är en myt och andra påstår att en liten dutt tandkräm faktiskt har hjälpt mot svullnaden. Om detta nu är en myt vart kommer den isåfall ifrån, jo Cindy Crawford avslöjade en gång att hon använde sig utav tandkräm för att snabbt kura en finne inför hennes modevisning. Många folk hävdar att allting tandkrämen gör är att irritera huden och torka ut den utan att ha en större påverkan på den finne man vill ha bort. Hursomhelst, alla har ju sin egen åsikt.

Vissa tycker såhär; följ inte tipset om att ta tandkräm, det är farligt för huden och ger ännu mer finnar!
 
Och andra såhär; tandkräm gör finnen mindre om man återfuktar huden och tvättar bort den sen så är det inte farligt. (Sant för min del)

Men jag tycker såhär; Det funkar jätte bra för mig men man behöver inte använda det allt för ofta, typ någongång i veckan och så får man inte glömma att kleta på salva sen.


Finnarna kanske inte försvinner men dom torkar ut och blir mindre och det har funkat jätte bra för mig sominte får finnar så ofta + då slipper man lägga pengar på dyra salvor och såna saker som ska få bort finnar för jag har testat en del och ändå är dom jävlarna kvar i pannan eller vart dom nu är.

Visst det heter TANDkräm och är till tänderna och kanske irriterar huden på vissa men jag har inte haft några problem med det men toapapper heter ju TOApapper och används inte till toaletten och det är samma sak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0