Blogga för skoj skull eller upp i rampljuset

Det finns många små flickor och pojkar, även en hel del äldre som bloggar för skoj skull och vissa försöker nå upp till rampljuset men det tar tid men allt går bara man vill. Jag hade kunna tänka mig att börja arbeta med att sitta och blogga hela dagarna, det är inte särskilt svårt om man gör det till en vana. Fast med tanken på att sitta i Kiruna och blogga inte var en sådär jätte bra idé, det är ju inte världens största stad om jag säger det och det vet nog dom flesta som har varit där eller bor där. Jag tror att det kommer att bli enklare att blir "större" inom bloggvärlden när man själv bor på ett större ställe där mer folk går på gatorna, där jag kan börja lära känna fler genom att gå ut genom dörren. Ett stort steg är att börja skolan.

Det krävs rätt mycket att vara bloggare, dels att många är såna som klickar in på en blogg för att kolla bilder istället för att läsa texten. Så många bilder krävs, alltså hade jag behövt en ny kamera, fotoshop och det är säkert något mer.


En suverän och mäktig design hade ju inte skadat, många kollar även på den. Jag har en del förslag till en ny header, det enda är väl nu att sätta igång med den så att den kan bli klar och utsatt så att ni alla kan se den, samt en snygg design. Jag ska ta någon dag till att mixa och få ihop det bästa!

Sedan är det här att komma på vad man ska skriva om varenda dag. Det är inte speciellt roligt att läsa om samma sak hela tiden. Så lite onödig fakta och mer betydelsefulla saker hade ju inte varit helt fel. Det börjar bli lite väl lång randigt av mig att sitta och skriva enbart om min vardag, det finns ju en massa som jag hade kunnat skriva om, om jag nu hade velat lägga manken till. Sikta in på att skriva ifrån 5 till ungefär 10 inlägg om dagen och framförallt ta sig tid till att skriva dom där inläggen så ett trådlöst internet hade inte suttit fel eller en bloggdator i mindre format än den jag sitter med just nu.

Okej,
Inskaffa mig en ny design, fotoshop, systemkamera, bloggdator, trådöstinternet och vad man mer skulle kunna tänka sig ha, I fix it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0