om jag hade bott kvar i Kiruna

det är flera stycken som har frågat mig; "varför valde du just Skvadern?"
ja egentligen, varför valde jag just Skvadern? alltså det är inte min förtjänst till att jag går på det gymnastiet som jag går på i dagens läge utan det var min mamma som tyckte att det var den enda skolan som var värd att gå på, ett bra ryckte och en friskola. jag ville ju trots allt flytta så jag valde Skvadern som mitt första och andra val. 1-musik. 2-teater. jag är glad att jag kom in på musik för det är där jag hör hemma! :) trivs som fisken i vattnet

men hade jag inte kommit in på något av det så hade jag varit tvungen att gå skola i Kiruna efter mina val där. jag valde MM (markadsmedia) och estet musik där också. dock tror jag att jag hade gått MM eftersom att det var mitt första val där, det var lite mer lockande då.
en annan sak är nog att jag hade nog inte varit tillsammans med Mattias om jag hade bott kvar med tanke på att våran vänskap växte ganska rejält när det kom till min flytt sommaren 2009. förr var han och jag "suparkompisar" eller vi möttes oftast och därefter hängde vi ihop hela natten eller åtminstone tills han skulle in på krogen igen. eller jag vet inte? vi hade ju kunnat få dessa känslor för varandra iallafall men det är inte något jag tror eftersom att mitt första distansförhållande kanske skulle ha hållt(?) vem vet? jag är iallafall mycket lyckligare med min pojkvän som jag har nu! :)

undra vilka jag hade umgåst med egentligen?
jag hade säkert hängt ihop med Emmy, Julia och Amanda som jag gör när jag åker "hem" igen. men någon jag hade saknat hade varit Rebecka, visst gör jag det nu också men det hade nog varit en större saknad eftersom att det inte bara är ca 2 timmars resa som det är nu dit.
men jag märker också att det är många som har börjat umgås med nya personer i Kiruna så jag hade väl säkert börja umgås med någon i min nya klass ifall jag gick kvar. undra om jag hade struntat i dom andra då? människan kan ju trots allt vara självisk. jag hade nog garanterat supit mer om jag hade bott kvar.



jag hade knappast haft en egen lägenhet eftersom att jag hade säkert bott hemma hos min pappa och att det är så himla lång kö på hyreslägenheter där. jag är ju inte ens nära rik så att jag kan köpa mig en egen.

min gaderob hade varit långt ifrån förnyelsebar eftersom att jag älskar shopping och det är som en bit till Luleå där närmaste "stor" shoppingställe ligger. mitt rum hade nog sett likadant ut och jag måste begränsa mig. eller någon lite ändring kanske. jag hade ju för den delen blivit lite bortskämd med tänke på att jag är pappas flicka.

detta är väl bara en del men jag kan ju inte se hur det hade varit och visst att jag kan chansa men det kan ju bli hur fel som helst! men trots alla dessa saker som jag mår bra utav i den staden så hade jag ändå haft ett mål i mitt liv och det är; jag ska flytta ifrån Kiruna!

jag måste tillägga att jag storm trivs som jag har det nu och det hade nog inte kunnat bli så mycket bättre. jag har ett eget ställe, en helt underbar pojkvän, en mamma och en pappa som jag kan vända mig till och framförallt! jag har hela livet framför mig! :D



ursäkta bilden men den är så typiskt mig när det kommer till min pojkvän. det är trots allt han som har fotat den och har tjatat om att den ska komma upp på bloggen så grattis Mattias, du övertalade mig! haha :) och vem kan vara med i en skönhetstävling när man precis har vaknat? ;)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0