återblick!

min resa till staden Kiruna (staden uppbyggd av lögner).

när jag kom fram till Kiruna så stod min pappa där på tågstationen för att han skulle hämta mig. vi for till Jukkasjärvi för att jag skulle göra mig i ordning för staden. lämna grejer, duscha och byta om och såna saker, hann även sitta framför datan en sväng och det har ni ju läst garanterat :) denna dag tillbringade jag med Tim. vi checkade väl någon film och snackade lite allmänt. drog även ner till statoil norra för att han skulle köpa något. om inte annat så var det rätt så kallt just då.

men på tillbaka vägen ringde Tobbe mig, han hade druckit och han ville att jag skulle slagga hos honom. så han kom med några och hämtade upp mig vid rymdhuset där på lompis, for hem till honom. snackade med honom samt att jag skrev med Johannes. Tobbe somnade och jag var inte trött men turen var med mig för jag kunde snacka med Johannes, så vi snackade till typ 5-6 på morgonen trevligt nog :)

nästa dag har jag berättat om på min blogg. det där att jag vaknade hos Tobbe, vi for och hämtade Joel och Pontus. efter ett tag så drog jag ocg umgicks med Martin istället. vi for till Jukkas efter några varv på stan. satt där någon timme och sedan drog han och jag fixade i ordning mig för sängen, men satte mig framför datan för att en viss person hade lovat att han skulle logga in. satt inte där länge, kanske till 3 på natten tills Tobbe kom utanför och hämtade mig.

sov hos honom en natt till, kollade den där filmen Johannes berättade om och ja ni vet fortsättningen. dagen därpå for jag och Tobbe mot stan, plockade upp Pontus som vi tog med på stan men innan det hämtade vi Julia, vi skulle nämligen ta en kaffe på stan, men jag dricker ju inte kaffe så :) men det har jag också berättat om i ett inlägg, ölkväll hos Christian men jag drack vatten osv. sov hos honom.

nästa dag så vaknade jag, hörde av mig till farsan för att bli hämtad till Jukkas. fixade allt och testade en massa till nyår så då var jag helt klar och ready för nyår! har även skrivit det i något tidigare inlägg :)

nyår och jag for till Julia för att fixa mig. utgång och vi drog till Johan Lundmark, förfest hos honom. efter det följde jag med honom för att han skulle snacka med sin tjej(?) och sedan blev det staden, träffa folket och var med på nedräkningen 4....3...2...1... GOTT NYTT ÅR! det var jäkla roligt!

sedan gick jag med Martin där på stan efter att ha gett nyårs pussen till en del av mina favorit vänner! :) träffade Mattias och gick sedan med honom resten av natten. efterfest hos någon Kim och den slutade där vi 10 på morgonen, vi drog mot lompis och jag drog till Tim för att sno en säng av honom, mohaha! :D

dagen efter kom min farsa och hämtade mig till Jukkas, efter ett tag i Jukkas så blev det staden igen, tror att jag var med Julia och Emmy då, trevligt att vara med dom bästa tjejkompisarna! :) sedan är det mörkt fram till den 5 januari. och då var det fest, igen! :D

dagen efter det blev det också fest! :D slutade med att jag hamnade hemma hos min man Mattias och dagen efter var jag och träffade på min mormor, Jennifer och så var min lillkusin Thor där, han är så sjukt sööööt! :D

sedan blev det Jukkas för att jag skulle ha en tidig kväll för dagen efter skulle jag hem. glömt lite! här någonstans skla jag ha varit och fikat med världens bästa och även umgåst med Amanda! :) och Amanda har fyllt år så grattis på dig igen! :)

men jag kunde inte somna sista natten så jag stack ut och var med Matti istället, gled omkring och tog det lugnt, snackade en hel del och hade det trevligt :) kom hem där vid 9 på morgonen och då gick jag och la mig! upp senare och packa klart och fara till stan för att inhandla det jag skulle ha med mig och sedan står jag där på tågstationen igen för att vänta på tåget och blabla.

kommentar; mina underbara dagar i staden Kiruna med en massa fina personer!

BILDBOMB!


Julia hos Nila


Emmy hos Nila


Christian "Bicki"(?) Rautio


Jonne



Rebecka och Ole



Emmy


Linno och Emmy


Emmy och Amanda


Emmy, Amanda och jag


jag och Tomas


Julia


Emmy


jag


Robin


Emmy


Julia


Fabbe, Joppe och Martin


Fabbe


Joppe och Martin


Fabbe och Joppe


Linno, Emmy, Camilla, Amanda och jag


Emmy, Amanda och jag

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0