inlägg 1000

jag vet inte om jag kan kalla det ångest men imorn klockan 10.15 ska jag vistas på något ställe utanför skolans väggar men fortfarande inom Sundsvalls kommun. men frågan är kommer jag att vilja träda i genom dörrarna på den byggnaden och gå igenom något jag hade kunnat frukta men nej! det är inte jag, jag ska göra det! jag har haft denna tid i flera veckor nu och imorgon ska det bli av!

i morgon klockan 12 ska jag till aulan för att jag ska vara guide på öppethus på våran skola den där lördagen som kommer för att sedan få ledigt någon annan dag.

efter det så måste jag skriva klart mitt referat som jag inte har börjat med utan jag har bara läst igenom texten som skulle kunna försvinna för att det är inte är inne i mitt långtidsminne, ett ord som befinner sig i texten dessutom.

fast vem bryr sig om att läsa något så tråkigt som skolan borde vara men ifall detta kommer upp så har dessa människor aldrig satt sin fot innanför skvadernsgymnasieskolas väggar. visst jobbigt att kliva upp för att gå till skolan men sen när jag liks är där så vill jag inte gå hem längre, många dagar som jag har stannat till klockan 5 då skolan stänger sina dörrar.

styrka är något varje människa behöver men jag anser att jag är stark nog
dock lite osäker på min framtid, men livet har just börjat och jag står fortfarande på startlinjen



PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0