Roadtrip

Tjena allihopa!

Nu är jag snart i Luleå. I Luleå ska Örjan lasta av och sedan åker han mot söder igen och då stannar jag i Luleå eftersom att jag ska lifta med en kille som kallas för ante ifrån Luleå till Kiruna. Så jag är framme i stan vad 8-9 tiden och då ska jag ta och sova för jag har inte sovit så mycket i natt + att jag har rätt så ont i ryggen :s eller så tar jag och umgås med någon, ser ju när jag kommer fram hur det blir :)

Känns lite annorlunda att lifta med en annan lastbil när jag är van att åka med Örjan. Får hoppas på att han är ung och rätt så pratglad så att tiden går fort :) fast jag och Örjan kommer fram vid 12 i Luleå och sedan ska ju Örjan åka söderut och ante ska åka senast 4, så det blir några timmar med att bara ta det väldigt lugnt, suck! Men förhoppningsvis är min farsa i Luleå för han skulle ju dit så jag hoppas på det bästa och om han är i Luleå så kan jag vara med honom tills jag ska åka norrut (y) :) vilken prima idé, säger ju det Sandra kirrar biffen ;)

Imorn bär det av mot byn fast innan det ska jag gå på stan och fixa en sak och hämta ut pengar och sedan är det bara att sätta sig på bussen och sticka (y) :) Får se om det är "fint i byn" som dom flesta säger ;) Hoppas på bra väder för jag har inte med mig många par långbyxor kan jag säga. Nä men ska ta och kolla sedan vad dom har lovat för väder :)

Just nu är vi i Skellefteå och glider fast vi åker bara igenom och det går ju rätt fort så det är ju lugnt. Lite synd att jag inte hann ta mig till Kiruna idag innan klockan 2 för det är då den sista bussen till by går, men aja får väl vänta till imorn, hinner iallafall träffa honom så jag är glad :)

Påtal om annat så är det rätt skoj att åka fram och tillbaka från söder till norr för för det första så hinner jag se en massa och sedan är det inte många som gör det så jag känner mig rätt speciell ;) och sedan så blir det första gången jag åker med en annan person än Örjan i en lastbil + att när man sitter i en lastbil seran lite mer än vad man gör i en personbil som ni ser är det många plus att resa här i Sverige, iallafall med lastbil :) det enda som är negativt är väl att sängen jag sov i är så jäkla obekväm så nu har jag ont i ryggen, men man ska inte klaga så jag gör väl inte det :)

Men nu ska jag ta och vara lite social med Örjan så ni får hare king, tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0