back in business!

Hej kära läsare!

Detta inlägg skulle jag egentligen lägga in igår men det funkade inte riktigt som jag ville men nu är den här (y) :)

Har nu inte skrivit på en vecka eftersom att jag har varit i Kiruna och levt livet för kanske för sista gången, förhoppningsvis inte. Har haft det så enormt roligt så det går inte att beskriva men ändå sitter jag nästan och gråter för att jag vet att ingenting funkar på distans..

Ni kommer säkert ihåg att jag åkte med lastbil till Luleå och sedan åkte jag och Sara taxi till tågstationen och sedan med tåget till stan. Rebecka kom och mötte upp oss eftersom att vi skulle gå till porfyren där syrran skulle bo och jag skulle ha min packning. Vi kom fram på onsdag (30/6). Vi gjorde väl inte så speciellt mycket, tog det lugnt, skulle gå till konsum för att hyra filmen "upp" men man var tvungen att vara 18år för att hyra film därifrån så jag skrev till Martin Forss som sedan fick hämta upp oss och vi följde med en sväng, hämtade ut pengar till Rebecka som hon skulle låna och sedan for vi och hyrde filmen och sedan kunde vi sätta oss i tv soffan för att skratta oss igenom filmen, den är så jävla bra! :D Ett tag efter det tog jag och lämnade syrran till mommo och gick för att jag skulle möta Tim för att han ville umgås och jag kan säga att det var trevligt :) Vi gick till hans morsa på lompis och påvägen dit mötte jag syrran och farsan på coop så jag tog och snackade lite med dom och sedan fortsatte vi gå.

Vi skulle dit för att hämta hans tröja som han skulle ha på sig på kirunafestivalen för att han skulle jobba där, sedan kollade vi tv och sedan stack vi upp på stan igen, tills hans farsa och där satt vi tills jag skulle hem och sova.

Torsdag;
Nästa dag sov jag kanske till 10 (?) för att jag och Rebecka hade bestämt att vi skulle fara och panta flaskor och burkar på coop, köpte även min festivalbiljett där :) och sedan fick jag skynda mig upp på stan eftersom att syrran ville åka karusell. Så när jag och Rebecka kom till ingången bytte vi biljetten till ett armband och sedan gick vi in och åkte, käka sockervadd och hade det trevligt :) Sedan drog vi hem och inte långt efter det skrev Christian Eriksson att han var i stan så jag skulle bara käka och sedan for jag till honom.

Var med honom till Lazee skulle börja och jajjemen gott folk Sandra och Rebecka stod längst fram och hoppade och skrek som faa-an ;) Sedan gick vi omkring på området med Sandra Reineström och Michaela Åström :) vid 11-12 mötte jag min vän Robin ifrån Piteå och han ville inte att jag skulle sticka hem men jag hade inte lust att stanna på området så mitt gäng och jag drog hemåt. Jag drog med Rebecka till porfyren för att hon skulle ha det hon skulle ha av mig. Efter det drog jag och packade min väska och drog till Ch eftersom att det var där jag skulle sova hela helgen. Det var jätte mysigt, vi kollade klart spiderman 3 och sedan tog vi kväll

Fredag;
vaknade väl där vid 1 tiden och vid 3 stack jag hem till mommo för att jag skulle duscha och fixa mig i ordning eller ja, jag fixade i ordning mig hemma hos Rebecka men hon fick vara hos mig i kanske en timme innan vi gick till henne eftersom att hon var utlåst, tihi ;) men deras farstu är ju också trevlig, skämt åt sido. Sedan kom Joel och släppade in oss så att vi kunde börja fixa oss och sedan började vi gå mot Filip för det var där för festen höll hus, där träffade jag en massa trevliga människor och efter ett tag drog vi in mot området, gick omkring och hade det bra. Efter ett tag gick vi tillbaka mot Filip för att dom var där igen, men när vi kom fram var de påväg därifrån så då tog jag tag i Filip och vände och gick tillbaka till hans gård för att jag och Rebecka skulle få fortsätta :) Sedan blev det området igen.

Mötte en massa polare som jag inte träffat och snackat med på länge så det var jätte skoj, mycket kramar blev det iallafall, men jag gillart! :D Kollade på Nanne och Amy eller ja, 1-2 låtar och sedan drog jag och Rebecka och hittade på något annat som var mycket roligar, tillochmed så roligt att jag inte kommer ihåg vad det var ;) Men sedan klockan 00:00 stod jag och Rebecka längst fram för att vi skulle kolla DEAD BY APRIL! :D

                    


Kanske inte världens bästa ljud men jag fick med dom :D

Sedan minglade man omkring på området, hade allmänt roligt och snackade så mycket som möjligt, fast jag kunde ju inte snacka eftersom att jag hade skrikit mig hes efter dead by april men det är så det ska vara; "livet enligt Sandra" ;) Efter att det stängde var det efterskiva hos Filip också. Det gick bar till en början men sedan kom det några som skulle bråka och det var ju mindre bra och det var just då några kom men dom drog även lika fort eftersom att det sög just därför, snacka om synd! Men en konstig sak, min farbror som snart är 30 var där och han kom jätte bra överens med Petter Dantoft (min gamla klasskompis) haha lite lustigt faktiskt :) Sedan drog jag till Ch, satt där vid hans bord med han, Johan Stålnacke(?) och John Daunfeldt, var allmänt social och sedan drog John och då tog jag Ch för mig själv ;) sedan ville Johan sova så det blev att ta kväll eller ja, typ vid 8 på morgonen somnade vi.

Lördag;
Dagen började där vid 2-3, men jag fick bara klä på mig och sedan stick hemåt för maten skulle vara klar halv 4 eller ja, min mommo kom och hämtade mig. Sedan kom jag på när Rebecka skrev att jag inte alls skulle käka med mommo och dom utan jag skulle ju käka med brudarna och det fick bli pizza så att alla skulle hinna :) Efter det drog vi in till området, tyckte dock att det var allt för tidigt men aja, vi drog ut och jag fortsatte dricka lite och sedan in till området igen.

Sedan blev det Maskinen och den var jag bara tvungen att se!! :D Så himla bra kan jag säga och även här stod jag, Rebecka och även min lillasyster som gick med oss den dagen längst fram för att kolla, fick en del bra bilder och en video med en av deras låtar (y) ;)

     

Sedan kollade vi Kent eller jag och syrran skulle gå och möta Mattias Flygare för att snacka men påvägen dit mötte vi Ch så vi stod typ och dansade för att det blev lite väl vingligt :) Sedan hände en sak som inte var lika rolig, och sedan hittade vi inte Matti för han hade gått någon annanstans, så vi fick gå dit istället :) Sedan var jag med syrran och Matti tills kent slutade och Rebecka och Martin kom dit, då stack syrran hem och sedan gick jag, Rebecka och Martin för att käka :) haha typisk Martin; "ska vi dra in till öltältet?, nä juste, Sandra du är ju för liten" Fyfan killen drog den typ hela tiden. Men om 2 år då jävlar ;)

När allt började gå mot sitt slut så drog jag och Rebecka till en lekpark där kostet och lillmorris satt, sedan kom en hel del men då drog jag och Rebecka till Ch, satt där ett tag tills Rebecka skulle fixa skjuts och då mötte jag Robin för att jag skulle försöka hitta en efterfest, men det sög mera där så jag drog till Ch igen. Ch ville stanna med mig i lägenheten medan jag peppade honom med att följa med på efterfest som hans polare hade hittat, och gissa vad det var? Jo det var campingen och det var inte speciellt skoj, träffade Palo där, snackade lite med honom sedan drog vi typ efter det och då hamnade vi på badistrappan och sedan for vi hem till ch för att sova för klockan var väl där vid 6(?)

Söndag;
Dagen då Ch skulle fara till byn igen och jag skulle till mommo för att sova sista dagen där. Vi vaknade vid typ 2-3, låg kvar i sängen, sedan bäddade jag och fixade i ordning mig som att tvätta bort sminket för att jag visste att det inte skulle sitta kvar hela vägen hem. Sedan satte vi oss för att kolla tv en sväng och sedan skulle jag gå så jag gav en hejdå puss och gick för att klä på mig och sedan kom han ut i hallen för att ge ett bättre farväl till varandra. Om jag tror rätt så såg han att jag började gråta innan jag gick, grät hela vägen hem och lyssnade på en låt; "I hate love" När jag kom hem till mommo så satte jag mig vid bordet för att äta och sedan duschade sedan blev det att lägga sig för det var en lång väg hem som väntade dagen efter.

Sedan är det inte spännande att höra om en tåg resa som gick segt och om en dag som jag var trött om, alltså idag, så mer kommer imorn för nu ska jag duscha och sedan sova så godnatt på er kära läsare! :) Ps. skönt att kunna skriva igen Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0