veckan i Kiruna

Ni får ursäkta mig, minnet är inte på topp och det är kanske inte det roligaste att sitta och vänta på inlägg som ni har fått göra nu några gånger men jag ska försöka skärpa mig och fixa mig en ny dator och ett trådlöst internet så att jag slipper låna alla andras datorer för jag har ju trots allt alla mina bilder och det på min dator :)

Jag kom fram med tåget på söndag morgon och resten om den dagen har jag redan skrivit om i ett tidigare inlägg så jag hoppar över lite grann.

Okej dagen var måndag och jag gjorde väl inte så mycket speciellt, satt hos Christian till typ 6-7 tiden (?) Johan kom dit och 2 andra. Kommer ihåg att en av dom kallades för Nisse och den andra var John. Ja jag var ju inte så social som ni kanske har läst om i tidigare inlägg. Efter det drog jag hem till mommo och Jennifer där jag fick fika, nämligen bullar oc mjölk, det var jätte gott! :D Aja sedan drog jag och mötte Tim som skulle möta upp mig på högga. Det var jävligt kallt så vi drog hem till honom och det tog ett tag för att han bor på lompis men vafan, det ska ju vara lite sport. Sedan gick jag hem till Christian och tiden gled förbi tills vi skulle sova.

Tisdag;
Vaknade på grund av att William Rautavuoma ringde och väckte 2 gånger. Klädde på mig och for på stan en sväng med nära och kära och sedan stack jag till lompis igen för att umgås med Wille, var med han i någon timme och sedan tog jag bussen hem till mommo för att Christian inte var hemma. Hemma hos mommo var det endast Jennifer som var hemma och djuren förstås. Vi kollade en jätte bra film kommer dock inte ihåg vad den heter men shit the same. Senare kom mommo hem och vi tog och fikade och hade det trevligt tills dom skulle gå och lägga sig så jag tog och hörde av mig till Tim, vi möttes och satt och snackade där på högga tills Christian kom hem och då stack jag också hem till han. Alltså på kvällarna eller ja i detta läge blir det nätterna så hände det inget speciellt egentligen, det var som förut när vi endast var vänner, känns sjukt men alla är olika. Tillbaka, Vi gick och la oss efter några timmar.

Onsdag;
Vaknade och låg kvar i sängen. Denna dag hade jag inga planer så jag och raringen tog det bara lugnt tills någon ringde honom och då skulle han dra någonstans så jag hörde av mig till Julia Eriksson för att hon hade kommit hem ifrån Göteborg :) Men för att Ch skulle få dra lite tidigare så drog jag hem till mommo en sväng, köpte en glass på vägen därifrån då jag skulle gå och möta Emmy och Julia. Vi hade väl inget speciellt att göra förrän på kvällen. Men vi gick till järnvägsparken, där satt vi och snackade om allt och ingenting. Sedan drog vi hem till Emmy och där spelade vi tvspel, yeah! ;) Sedan bestämde vi oss för att åka cadillac med Jimmy Andersson. Så jag drog hem till Christian och fixade mig medan Julia och Emmy drog hem till Julia. Någon timme efter det satt jag med dom andra i cadillacen. Snacka om rolig kväll! :D

Först var det jag, Emmy, Julia, Jimmy och Anton i bilen sedan drog Anton och då for vi och plockade upp Murre i tuolla Sedan drog vi och köpte groggvirke för vi hade bestämt oss för att dricka för vi fick lite whisky av Jimmy så vi delade på det och snacka om att man kände i huvudet fort denna gång, måste börja ta såna här stora mellan rum mellan varje gång jag dricker för det är ett plus, jag slipper dricka så mycket, alltså så kan jag spara till nästa gång eller så slipper jag köpa så mycket, okej det blev 2 plus :) Sedan ville Jimmy och supa så vi for och plockade upp Murres tjej (kommer inte ihåg namnet) så att hon fick köra.

Vi fortsatte glida omkring och innan 2 plockade vi upp en snubbe som ville hem men när vi väl kom hem till honom så upptäckte vi att soppan var slut så dom fick slanga medans jag, Emmy och Julia gick in för att låna toaletten, snacka om att det var fint hemma hos honom, hade lätt kunna bo där! Men efter att vi hade lånat toan och dom var klar så drog dom andra hemåt så jag drog också hemåt, hem till älsklingen :) Tillbringade resten av natten med honom.

Torsdag;
Fick upp en lysande idé när jag låg ny vaken i sängen, tog och skrev åt farsan om vi kunde fara och käka och så ringde han upp och sa att vi kunde det och att han skulle komma och plocka upp mig på ett tag. Vi for och käkade thai-mat, snacka om gott! :D Fast vi åt inte ensamma för Katti kom dit men det var ju trevligt. Sedan snurrade vci runt ett varv på stan och sedan fick han skjutsa hem mig till Ch, satt hos honom och kollade tv och var social med honom. Någon timme efter der skrev Martin att han hade käkat klart och det så han fick komma och hämta mig ifrån Ch så vi drog hem till honom och slog på en film och det fick bli "ice age 2" haha lätt värd film! :D Sedan "kollade" vi på en annan eller ja, vi hade kuddkrig och kittlade varandra istället, haha rätt roligt var det iallafall. Sedan for jag hemåt för att umgås med älsklingen eftersom att det var sista dagen innan jag skulle hem. Vi duschade och kollade film på tvn fast jag gick rätt tidigt och la mig. Den natten blev rätt blandad mellan en mysig stämning och en del "diskussioner". Jag låg vaken rätt länge för att jag inte kunde sova och sedan klev jag upp någon timme tidigare för att jag orkade inte ligga kvar i sängen. Ja ni läste ju i ett tidigare inlägg.

Fredag;
Farsan kom och hämtade mig och skjutsade mig ner till tåget, satt på tåget tills det var dags att byta i Luleå och då gick jag till bussen som jag skulle åka med till Sundsvall. När jag kom fram så stack vi på marknaden och jag blev av målad. Sedan for vi hemåt, kollade på en film tills jag somnade och sedan var det godnatt.

Bilder och sånt kommer senare, har nämligen inte hunnit ladda dom till datan + att jag ska skriva om takida senare, lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0