en dag på zoo med Sandra

I detta inlägg kommer det att bli en massa bilder, men bilder är alltid roligt! :)

Okej dagen började med att jag vaknade där vid 10 (?) for hem och fixade i ordning mig lite fort och sedan drog vi mot Östersund för att vi skulle på zoo, och snacka om att den här dagen är en av dom jag sent kommer att glömma! :D

Vi kom fram där vi 1 så vi hade 3 timmar på oss att kolla igenom allting, kan säga att den tiden var alldeles för kort. Vi kollade först på kaninerna och sedan kommer jag inte ihåg vilken ordning det var men här kommer bilderna! :D


sötsaker!


en björn


lejon


en älg


en tiger, kommer bättre bilder på den


dingo




påfågel

och nu till mina absoluta favoriter! :D

ZEBROR!


zebror och syskonen




yeaaah! JAG MATADE OCH KLAPPADE EN ZEBRA!


det gjorde även mamma





hjortdjur


något annat djur, ingen aning om vad det kallas (;


bää, getter






mysoxar (;



tiger, grr ;)





fler pippifåglar





lodjur



kinesiska höns



kamel



apor, vill ha!


haha sött att dom käkar pigelin



brorsan hittade sin noshörning



alpacka



åsna - lite fräck att stå där och visa upp kuken till folket


rätt söt ändå



flamingo



lemurer, fyfan så söta djur!


dom har jätte lena och mjuka händer också, naaw, sött att hålla handen med en lemur ;) haha



cool apa!



silkesapa



orm



tvåtåig sengångare



apor



mer apor



denna groda är en av jordens giftigaste djur, den ni!


Sedan blev det cirkus men jätte små folk, lite roligt när dom var mycket äldre än mig + att killen som sitter bakom scenen satt och kolla på mig as mycket, både jag och morsan märkte det, och morsan kommentar; "jag har väl ögonen med  mig" eller något i den stilen :)











sen var det roliga över, fick inte bilder på alla djuren vilket var synd med en sak;

så sant!


men pusshejs, ni kommer att bli överraskad av en annan sak snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0